Slide Show

Nothing For Dinner

UN QUOTIDIEN DIFFERENT

« Nothing for Dinner » est le fruit du projet de recherche TBI-SIM, réalisé à l'Université de Genève, qui vise à aider des adolescents vivant dans une situation bien particulière : le père, ou la mère, a été victime d'un accident cérébral et, par son comportement perturbé, rend le quotidien extrêmement difficile à gérer.

ON JOUE A QUOI ?

« Nothing for Dinner » n'est pas un jeu ordinaire (ni points, ni victoire).
« Nothing for Dinner » n'est pas non plus une simulation (pas de modèle psycho/socio-logique pour nos personnages).
« Nothing for Dinner » est une histoire interactive en 3D. Vraiment interactive, car grâce à une technologie unique d'Intelligence Artificielle (IDtension), vous avez des choix, beaucoup de choix, et ceux-ci sont pris en compte par le programme. Les personnages non joueurs eux aussi ont des choix. Des milliers d'actions possibles sont ainsi générés dynamiquement, pour vous faire vivre ce quotidien différent que met en scène « Nothing for Dinner ».

L'HISTOIRE EST ENTRE VOS MAINS

Aujourd'hui, nous invitons le plus grand monde à vivre cette expérience. Tout ceci est encore nouveau et expérimental ! Vos commentaires et suggestions sont les bienvenus, nous vous en remercions par avance.

A DIFFERENT DAY

"Nothing for Dinner" is the research product of the TBI-SIM research project of the University of Geneva. The project aims to help the teenagers living in a particular situation where one of whose parents is a victim of cerebral accident, and his/her disturbed behavior makes daily life extremely difficult to manage.

PLAYING WHAT?

"Nothing for Dinner" is not an ordinary game (no points, nor victories).
"Nothing for Dinner" is not a simulation (no psycho/socio-logical model for our characters).
"Nothing for Dinner" is a 3D interactive story. It is truly interactive. Thanks to its unique Artificial Intelligence technology (IDtension), a large range of choices are proposed and the choices you make are taken into account by the program to generate and propose further choices. Choices are also available for non-player characters. In combination, thousands of possible actions can be dynamically generated to offer different daily living scenarios of "Nothing for Dinner".

THE STORY IS IN YOUR HANDS

We enthusiastically invite more people to try this experience. This is brand new and experimental! So your comments and suggestions are warmly welcome, we thank you in advance.

REALISATION

Nicolas Szilas : chef de projet, créateur du moteur narratif
Jean Dumas : chef de projet, psychologue
Urs Richle : auteur
Thomas Boggini : développement et architecture
Nicolas Habonneau : développement et graphisme

"Nothing For Dinner" a été réalisé à l'Université de Genève, avec le soutien du Fonds National Suisse de la Recherche Scientifique.

SYSTEME REQUIS
  • Windows XP ou plus récent / Mac OS X 10.5 ou plus récent
  • Firefox / IE9 / IE10 / Opera / Safari
  • Connexion Internet avec ports ouverts (entre 10500 and 11000)

CREDITS

Nicolas Szilas: project leader, creator of the narrative engine
Jean Dumas: project leader, psychologist
Urs Richle: author
Thomas Boggini: programming and architecture
Nicolas Habonneau: programming and graphic design

"Nothing For Dinner" was developed at the University of Geneva, with the support of the Swiss National Science Foundation.

REQUIRED CONFIGURATION
  • Windows XP or newer / Mac OS X 10.5 or newer
  • Firefox / IE9 / IE10 / Opera / Safari
  • Internet connection, with open ports (between 10500 and 11000)